ASSOCIATION AIX'QUI?

Aix’Qui?, association loi 1901, est créée en 1989 à Aix-en-Provence. Elle a pour objet de promouvoir et de favoriser l’accès à la création, la diffusion culturelle et l’expression artistique des jeunes. Pour mener à bien ces missions, elle met en place un accompagnement de groupes de jeunes musiciens amateurs en leurs proposant un encadrement technique et humain professionnel.

Depuis 2001, Aix’Qui ? coordonne des rencontres et des échanges entre groupes de jeunes musiciens européens en partenariat avec des opérateurs institutionnels et associatifs européens. Dès lors, toutes les actions d’Aix’Qui ? ont une dimension européenne.

La structure remplit de par son objet de développement culturel sur les territoires des missions s’apparentant à des missions de service public et d’intérêt général.

Our projects:

• Class’Eurock, a musical contest for young amateur bands (under the ages of 23)
  • Tour du Pays d’Aix, a regional and itinerant festival that include both amateur and professional artists
  • Les Arcades, a live bar that organize twice a week live shows, DJ sets, showcase, jam sessions and more
  • Laplateforme.audio
  • Class’Viock, a musical contest for old amateur bands (from the ages of 30)
  • Production of concerts

Our international partnerships:

Since 2001, our organization has:

• Welcomed more than 50 Europeans and Africans bands
  • Sent more than 70 French bands abroad
  • Organized 6 international workshops
  • Work with more than 20 different partners throughout the world

Aix’Qui? is also part of a European network called the Stage Europe Network that foresees the collaboration of 7 cultural organizations from different European countries. The aim is to connect organizations that work in the music or culture field and developing long-term projects in which young European bands can be involved.

We are always searching for new partnerships, so if you are working in a cultural organization and want to work with you, please feel free to contact us!

Aix’Qui? is a French organization created in 1989 in Aix-en-Provence (South of France) that works with young musicians. For the last 20 years, it has been recognized as a unique organization in the musical field for the youth, and has been clearly presented as a leading project, which has expanded and improved the collective and positive engagement of Young people.

Our mains goals:

– Stimulate cultural and artistic practices for non-professional musicians

– Develop young people collective projects

– Make professional musicians share their experience with young amateur musicians

– Organize exchanges and meetings between young European and Euro

Mediterranean musicians, to develop the feeling of tolerance

– Mix the audience and discover all styles of music

– Create bridges between different generations and cultures

– Run cultural actions throughout several regions, including isolated rural locations, in order to stimulate some geographical areas, suffering from isolation.